Avishistorien Verdalsbilder Verdal kommune

Kjentmannsmerket           Tillerknoppen

Her er det veldig fin utsikt mot øst. Fra Hårskallen i sør, til Snåsafjell, nord for Skjækerhattan. Det er ikke langt herfra og til kommunegrensa mot Steinkjer og Henningvola, med mange fine fiskevann. Gå hit og oppdag et nytt turområde. Trimboka til Leksdal idrettslag har plass til flere navn. Den ligger i en kasse på ei gran like ved kjentmannsmerket.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Gå skogsveg bratt oppover og følg denne rett frem. Veg blir snart sti gjennom plantefelt oppover, gå høyre når denne slutter ved stiskille. Vannet har her gravd seg helt ned på fjellet. Vær obs. på tur ned igjen så du ikke fortsetter rett frem. Stien blir snart brattere på vei opp langs Steindalen og du er helt utpå kanten av den like før toppen. Når det flater ut igjen ser du skogåsen litt til venstre hvor posten ligger. Følg nå myrkanten, det er ganske markert hvor selve stien går. Gå helt frem til høyeste punkt.